pühapäev, 10. juuni 2012

Kulfi

Kunagi umbes aasta tagasi ostsime Gordon Ramsay maailmaköögi raamatu lubadusega, et vähemalt kord kuus me teeme sellest raamatust midagi uut. Tänaseks näeb asi välja nii, et mina olen korduvalt teinud oma punaste läätsede Dhali, mis on endiselt ülihe, ning Raido tegi vahepeal iga nädal sinihallitusjuust burgereid. Jah, Raido tegi mulle Ramsay mudakooki ka sünnipäevaks, mis oli samuti ülihe. Kuid nii kaugele meie kulinaarne eksperimenteerimine jõudnud ongi. Teisest küljest, kust neid molluskeid ja lambaliha ikka nii kergesti saada oleks?! Siin, Rootsis, on see tegelikult kõik palju lihtsam.

Kulfit, mida me Kalamajas armastama õppisime, on ju tegelikult ülikerge teha. Lihtsalt peab piima kaua keetma ja see on siiani tundunud hirmutav.

Täna võtsin aga kätte ja panin selle piima keema. Siiamaani keedan teda koos kaneeli, nelgi ja ingveriga. Noh, mul kaneelikoori polnud, seega tegin oma uuendused. Varsti saab suhkru ka siisse segada ja kui see kõik normaalselt välja tuleb, siis on ülitore. Sest minul ei ole õrna aimugi, mis tähendab aeglasel tulel piima keema ajamine ja siis veel aeglasema peal teda nii kaua keeta, kuni piima on poole vähem. Ega ma ju joont ette teinud potile!




Ehk siis, originaalis on vaja:
2l täispiima
130g kristallsuhkrut
3 kaneelipulka

Mina võtsin 1,5l piima ja 0,5l vahukoort (mõned meist on kulfit ka 40% koorega teinud, nagu ma mäletan) ja ajasin selle keskmisel tulel keema. Siis panin sinna maitseaineid, nagu nelk, ingver ja kaneel, sest kaneelikoort mul lihtsalt ei olnud. Minu kõige paremad mälestused on tegelikult mango-kulfist...
Siis keerasin natuke kuumust maha ja muudkui mõtlesin, et kas see on nüüd õige kuumus või mitte. Kuna oli öeldud, et umbes tunni pärast peaks piim olema poole väiksemaks keenud, siis võtsin ajalimiidi otsustavaks.
Tunni pärast lisasin suhkru, kuumutasin veel natuke, korjasin nelgitükid välja ja nüüd ta jahtub siin. Jahtununa tõstan ta oma suurepärastesse jäätisevormidesse ja sügavkülma.

Kui see asi nüüd õigesti välja tuleb, siis saab sellest meie suve teine lemmik ja külalised võivad tulla. Tegelikult siis saab ju pina-colada-kulfit ka teha - kaks ühes!

Kommentaare ei ole: