neljapäev, 14. september 2006

Svenska flicka

Nii... nüüdseks olen juba nädal aega Malmös olnud... ilm on pidevalt imeilus olnud ja oma teksade ja kinniste jalanõudega tunnen iga päev, et sulan (tüdrukud on ju suhkrust, kas pole?)
Väikseid tähelepanekuid Rootsi kohta: siin on nii ilusad pikad poisid! Eriti veel meditsiini-üliõpilaste ringkonnas (ok, immigrante ma ei arvesta praegu)
Ja siin on nii ilusad lühikesed tüdrukud, eriti meditsiini-üliõpilaste osas - kontrast missugune!!! :P
Ja... Eesti mehed peaksid rootslastelt ikka palju õppima... Rootsi mees ei tuleks IIALGI tüdrukult peekonit ja praemuna hommikusöögiks nõudma - nende külmikutes on rasvavaba jogurt ja kapis müsli :)
Pole ime, et nad nii kõhnad on!
Ainult et rahvustoiduks on neil kahjuks kebab ja falafel - iga nurga taga on vähemalt üks Falafel No 1 putka

See nädal on meil päris asjalik olnud:
Esmaspäeval alustasime oma ettekannetega - iga riigi esindaja rääkis oma kodukandi AIDSist... môelge ise - Kosovo on PALJUPALJU paremas olukorras kui Eesti... üks Rootsi spetsialist-epidemioloog vaatas mind kui tulnukat, kui ma oma numbritest rääkisin!!!

Siis käisime süstlavahetuspunktis, rääkisime narkomaanidega - päris kohutav oli vaadata-kuulata. Nägime üht 42-aastast naist, kes alates 12-aastasest on süstinud, vangis käinud, prostituut olnud jne... Üht rõõmsameelset ca 60-aastast meest, kes juba 40 aastat iga päev amfetamiini tarbind on... 19-aastast, kes oli just teraapialt põgenenud ja nüüd jälle süstlaid vahetas. Oli ka tublisid, kes juba 5. kuud ilma on... Aga jah... Eesti olukorda ei taha teadagi selle kõige põhjal...


Külastasime HIV-positiivsete tugigruppi - neil on siin selline oma majake, kus nad söömas käivad ja muidu aega viidavad. Tegid meile süüa ja rääkisid meid surnuks. ûks oli poola mees, kes muudkui rääkis ja rääkis ja rääkis... aga tegelt, ei ütleks kohe üdse et nad juba 25 aastat HIV+ on ja ikka veel ravi ei vaja!

Täna olime lihtsalt arsti vastuvõtul, rääkisime samuti ühe HIV+ mehega. Samuti väga rõõmsameelne ja igati oma haigusega toimetulev! Hämmastav!





Muidu oleme veel igasuguseid põnevaid loenguid saanud, Malmö laboris käinud (mis on maailma üks tipp-laboreid), niisama ringi kolanud, Lundis käinud (kus üks juubejuube ülbe 6. kursuse oma meile tuuri tegi). Aga Lund on muidu armas yliopilaslinnake! Käisime nende korporatsiooni-laadses kohas 6htusoogil. Päris naljakas :)



Aa, üks naljakas juhtum oli see, et ma ostsin omale rootsikeelset lektüüri ja maksin muidugi oma SEB kaardiga. Tahtsid siis nemad minult isikut tõendavat dokumenti. ID kaart on mul ilusti olemas koguaeg ja panin selle letti - mille peale mulle öeldi, et mis asi see veel on?!? Rootsi dokumenti läheb vaja ikka!
"Noooh... aga vaadake ma ju ei ela Rootsis"
müüja selle peale: "aga kuidas teil siis rootsi pangakaart on"
Irwww... räägib rootsi keeles, rootsi panga kaart on ka... aga tegelt sulaselge eestlane :P
(aga kätte ma oma raamatud sain)

hehhee, vahepeal arvasin, et mul on siin 1 dzentelmen ja 2 aafriklast... tegelt nüüdseks on juba 2 dzentelmeni ja 1 lahe aafriklane ;)
(Rootslased ise jätavad soovida, muideks... nad võivad küll ilusad ja pikad olla, aga mis sellest)














Täna kolasime poistega niisama linnapeal ringi - ma sain järjekordselt minna Turning Torso ehk Rootsi kõrgeima ehitise juurde ;) Käisime koerterannas, hehhhee (sest inimesteranda ei viitsind otsida). Eiei, mitte ujumas!

Aga täna on meil siis viimane õhtu Malmös... homme õhtul sõidame Göteborgi, sealt Umeåsse ja siis Uppsala ja Stockholm... ja varsti olengi kodus nii et ise ei pane tähelegi et ära olen olnud... siis on mul jälle paartuhat pilti, mida vaadata ja imetleda ja sättida :)

Kommentaare ei ole: