teisipäev, 18. september 2012

Banana beer

Mitu aastat enne Tansaaniasse tulekut oli mul kindel idee ühel päeval ära proovida tõelist banaaniõlu. Mu Rwada-sõber oli selle nii üles kiitnud, et ma olen seda jooki otsinud juba viimased 7 aastat. Ühel heal päeval leidsime Lillega Tallinna Kaubamajast Hollandis toodetud banaaniõlu, mis maitses magusalt ja hästi... Aga, kas see oli ka tõeline banaani õlu? Seda ma ei teadnud. Pidin järgi proovima. Ma teadsin ainult seda, et see pidi olema sarnane siidrile. Ja see, mida me kaubamajast saime, ei olnud kuidagi siidri moodi. Jube hea, seda küll.
Nüüd olen igast poest otsinud oma banaani õlu, sest siin pidi seda ka saama, eriti Tansaania lääne osas. Ühestki suurest poest ei ole ma midagi ligilähedastki leidnud... Kuni küsisin Jamesilt, meie kodustatud puuviljakaubitsejalt, kust ma seda jooki leida võiksin - ja ta juhatas mind naaber-kaubitseja juurde. Ehk siis, tulin tagsi ehtsa banaani-veiniga, nagu nemad seda inglise keeles kutsusid (kuigi, Lonely Planet ütleb sama asja kohta ikkagi banana beer).
Täna siis oleme rõõmsalt mekkinud seda kohalikku toodet. Mulle tuletab see kõige rohkem meelde kodus tehtud õunasiidrit. Lisaks sellele on temas 10 promilli alkoholi ja pärast 2 pudelit on täitsa tore olla... Ütleme nii, et nädalavahetuse ranna-tripile kavatseme justnimelt seda asja kaasa võtta :)

Järgmine peatus, Kipepeo rand.


Mbege
P.S. Meie korterikaaslane tundub väga lahe sell olevat.


Kommentaare ei ole: